Alltid 14 Dagars Öppet Köp

Enligt Distans och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare, och Artfex tillhandahåller 2 års garanti, samt 4 års garanti på ytbehandling (rostskydd). Vi följer konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader behandlas enligt denna lag.

Leveranstid

 Våra produkter levereras normalt sätt med Schenker eller DHL i hela Sverige. Om en vara har avvikande leveranstid informerar vi dig som kund om förväntad leveranstid.. Under normala omständigheter är leveranstiden 4-6 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Om leveranstiden av någon anledning blir längre, kommer vi självklart att informera Er om det. Ni har då naturligtvis rätt att avstå eller ändra beställningen. 

Fraktkostnad

När du lägger en order över 800 :- så är dina varor fraktfria. Orders under 800:- så ligger fraktkostnaden på 120:- i frakt för order och leverans inom Sverige. Kolli som ej kan levereras till ombud pga för hög vikt eller skrymmande informerar vi dig som kund om någon extra avgift kommer att debiteras. Hemleverans eller utkörningplats för DHL-Home eller Postnord är fr 345 kr. Tillkommer tillägg såsom ortstillägg och kilometeterillägg.

Priser & Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Personuppgiftspolicy GDPR

När du lägger din beställning eller registrerar dig som kund hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig och myndigheter. Kunduppgifter lagras i maximalt 8 år av oss. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt (250kr per kolli) expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Vid retur ska 2mydog.se underrättas så att retur sker till rätt adress.Vid retur ska alltid returfraktsedel från 2Mydog.se användas, retursedel skickas per mail enligt överenskommelse. Vi godtar ej retur som skickas på annat sätt än det som är föreskrivet i villkoren.

Returer sker på din egen bekostnad (returfrakt 200 kr per kolli) + 50.- administrativa avgifter, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.Vid retur ska alltid vara returneras i orginalemballage. Varan får ej monteras om retur ska ske. Vi godtar ej retur av grind eller bur som har varit monterad. Bur eller grind som har varit monterad betraktar vi som begagnad och då kan vi ej godta att ta produkten i retur.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Transportskada

Sker en transportskada ska du  omedelbart anmäla skada vid utlämningsställe eller till transportör om transport sker till annan plats än ombud. Det är av stor vikt att du som kund kontrollerar vara eller varor. Upptäcks en skada efter att emballage avlägsnats är det viktigt att dokumentera skada med bilder så att det kan styrkas mot transportbolaget. Anmälan måste inkomma till transportbolaget inom 7 dagar från att gods är utlämnat. Rapportera även skadan till oss per mail.

Leveransförsening

Om leveransförsening sker informerar vi Er det genom telefon eller e-post. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör av förståeliga skäl allt som vi kan påverka för att fullfölja din beställning. Det finns tyvärr tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, t.ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbeställning

Avbeställning gör du genom att kontakta oss på info@2mydog.se . Avbeställning efter det att varorna har levererats är ej möjlig. I det fall varan redan är levererade är kunden skyldig att motta beställningen. När varan eller varorna är mottagna gäller öppet köp enligt gällande lag.

Öppet köp – Kostnad för retur

När du returnerar en eller flera varor, betalar du enklast returen själv. I annat fall fakturerar vi dig för frakt och administrativa avgifter, frakt 100 kr x 2 samt 50 kr.

Reklamationsvillkor

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar varor vid ankomsten, för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta info@2mydog.seDet är vid alla typer av returer viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskeras att skadas. För privatkonsument är returfrakten fri vid ett giltigt returärende.

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir säljföretagets egendom tills dess full betalning erlagts.

Betalningsmetoder

Du kan alltid känna dig trygg när du handlar hos oss. Hos oss kan du betala med kontokort, faktura, direktbank, delbetalning & Swish


Om oss

Hos oss hittar du svensktillverkade produkter av högsta kvalitet. Vi erbjuder en säker transport för dig och din hund. Och är alltid till ditt förfogande för att hitta rätt produkt för just dig. Org.nr:890828-5599

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss. E-mail: info@2mydog.se Telefon: 0709492648 (öppettider, Måndagar-fredagar 10:00-15:00

Följ oss på sociala medier