Alltid 14 Dagars Öppet Köp

Enligt Distans och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare, och Artfex tillhandahåller 2 års garanti, samt 4 års garanti på ytbehandling (rostskydd). Vi följer konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader behandlas enligt denna lag.

Leveranstid

Leveranstid 2-5 arbetsdagar

 Våra produkter levereras med Dhl, och Postnord. Postnord används vid mindre paket och skickas då via postbrev. I övriga fall levereras våra varor vid Dhl, och då främst Dhl-servicepoint. Vad gäller skrymmande produkter( Produkter över 20 kg) så används Dhl hemleverans. Dessa paket levereras som standard utan kvittens. Om kvittens önskas vid hemleverans så skriv detta i anteckningar på kassasidan.

Om en vara har avvikande leveranstid informerar vi dig som kund om förväntad leveranstid.  Under normala omständigheter är leveranstiden 1-4 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning.

Leverans utomlands

Vid leverans utomlands är det samma köpvillkor som gäller. Vid leverans utomlands( inom EU) så debiterar vi en fraktavgift på 320:-, denna summa dras av vid kassan. Vi använder oss mestadels av  UPS vad gäller leveranser till utlandet. Leveranserna är spårbara hela vägen.

Fraktkostnad

Oavsett vilken produkt du köper från oss så gäller fri frakt på hela vårat sortiment (inom sverige).

Hemleverans

Denna frakttjänst använder vi oss av när godset är skrymmande dvs att din beställning väger över 20 kg. Detta går lätt att läsa sig till på varje produkts sida. Vid fraktmetoden Hemleverans godkänner du att du inte kvitterar leveransen. Det vill säga att du godkänner att din leverans lämnas hos dig utan att du behöver vara på plats och signera leveransen.  Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat av paketet och ansvaret övergår då till mottagaren. Skulle du använda dig av denna tjänst och vill kvittera ut din leverans, skriv då detta i anteckningar på kassasidan.  Om din order skulle försvinna eller skadas efter avställning så har du ingen rätt till ersättning från vare sig fraktbolaget eller 2mydog.  Du får förhandsinformation om leverans i en avisering från transportören så du vet när din beställning når dig.

Priser & Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Kortbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med vår samarbetspartner Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med  VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.           

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

               

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av 2mydog.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer.

För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten.

Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning.

Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Bilburar.se. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Personuppgiftspolicy GDPR

När du lägger din beställning eller registrerar dig som kund hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig och myndigheter. Kunduppgifter lagras i maximalt 8 år av oss. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt (250kr per kolli) expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Vid retur ska 2mydog.se underrättas så att retur sker till rätt adress.Vid retur ska alltid returfraktsedel från 2Mydog.se användas, retursedel skickas per mail enligt överenskommelse. Vi godtar ej retur som skickas på annat sätt än det som är föreskrivet i villkoren.

Returer sker på din egen bekostnad (returfrakt 200 kr per kolli) + 50.- administrativa avgifter, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Om varan är skymmande och har en totaltvikt på över 20 kg tillkommer en ytterliggare returkostnad på 200:-. vilket genererar en sammanlagd kostnad på 450:- .Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.Vid retur ska alltid vara returneras i orginalemballage. Varan får ej monteras om retur ska ske. Vi godtar ej retur av grind eller bur som har varit monterad. Bur eller grind som har varit monterad betraktar vi som begagnad och då kan vi ej godta att ta produkten i retur. Du har 14 dagar på dig att lämna in returen då returfrakt-dokument skapas, därefter tar vi ut en förseningsavgift på dubbla kostnanden av returavgften.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Transportskada

Sker en transportskada ska du  omedelbart anmäla skada vid utlämningsställe eller till transportör om transport sker till annan plats än ombud. Det är av stor vikt att du som kund kontrollerar vara eller varor. Upptäcks en skada efter att emballage avlägsnats är det viktigt att dokumentera skada med bilder så att det kan styrkas mot transportbolaget. Anmälan måste inkomma till transportbolaget inom 7 dagar från att gods är utlämnat. Rapportera även skadan till oss per mail.

Leveransförsening

Om leveransförsening sker informerar vi Er det genom telefon eller e-post. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör av förståeliga skäl allt som vi kan påverka för att fullfölja din beställning. Det finns tyvärr tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, t.ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbeställning

Avbeställning gör du genom att kontakta oss på info@2mydog.se . Avbeställning efter det att varorna har levererats är ej möjlig. I det fall varan redan är levererade är kunden skyldig att motta beställningen. När varan eller varorna är mottagna gäller öppet köp enligt gällande lag.

Öppet köp – Kostnad för retur

När du returnerar en eller flera varor, betalar du enklast returen själv. I annat fall fakturerar vi dig för frakt och administrativa avgifter, frakt 100 kr x 2 samt 50 kr.

Reklamationsvillkor

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar varor vid ankomsten, för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta info@2mydog.se Det är vid alla typer av returer viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskeras att skadas. För privatkonsument är returfrakten fri vid ett giltigt returärende.

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir säljföretagets egendom tills dess full betalning erlagts.

55