Alltid 14 Dagars Öppet Köp

Enligt Distans och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare, och Artfex tillhandahåller 2 års garanti, samt 4 års garanti på ytbehandling (rostskydd). Vi följer konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader behandlas enligt denna lag.

Leveranstid

Leveranstid 2-5 arbetsdagar

 Våra produkter levereras med  med Dhl, och Postnord. Vad gäller Hemleverans är det Dhl  vi använder oss av, i hela Sverige. Om en vara har avvikande leveranstid informerar vi dig som kund om förväntad leveranstid. Våra mindre försändelser skickas alltid via Varubrev med Postnord, så att du smidigt och snabbt får din leverans hem via brevlådan.  Under normala omständigheter är leveranstiden 2-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Om leveranstiden av någon anledning blir längre, kommer vi självklart att informera Er om det. Ni har då naturligtvis rätt att avstå eller ändra beställningen. 

Fraktkostnad

Oavsett vilken produkt du köper från oss så gäller fri frakt på hela vårat sortiment. 

Hemleverans

Väljer du fraktalternativet Hemleverans godkänner du att du inte kvitterar leveransen. Det vill säga att du godkänner att din leverans lämnas hos dig utan att du behöver vara på plats och signera leveransen.  Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat av paketet och ansvaret övergår då till mottagaren. Om din order skulle försvinna eller skadas efter avställning så har du ingen rätt till ersättning från vare sig fraktbolaget eller 2mydog. Välj endast detta alternativ om du känner dig trygg med att din försändelse kan stå utanför din dörr innan du har en möjlighet att ta emot den. Du får förhandsinformation om leverans i en avisering från transportören.

Priser & Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Kortbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med vår samarbetspartner Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med  VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.           

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

               

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Hundburar.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer.

För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten.

Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning.

Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Bilburar.se. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Personuppgiftspolicy GDPR

När du lägger din beställning eller registrerar dig som kund hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig och myndigheter. Kunduppgifter lagras i maximalt 8 år av oss. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt (250kr per kolli) expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Vid retur ska 2mydog.se underrättas så att retur sker till rätt adress.Vid retur ska alltid returfraktsedel från 2Mydog.se användas, retursedel skickas per mail enligt överenskommelse. Vi godtar ej retur som skickas på annat sätt än det som är föreskrivet i villkoren.

Returer sker på din egen bekostnad (returfrakt 200 kr per kolli) + 50.- administrativa avgifter, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.Vid retur ska alltid vara returneras i orginalemballage. Varan får ej monteras om retur ska ske. Vi godtar ej retur av grind eller bur som har varit monterad. Bur eller grind som har varit monterad betraktar vi som begagnad och då kan vi ej godta att ta produkten i retur.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Transportskada

Sker en transportskada ska du  omedelbart anmäla skada vid utlämningsställe eller till transportör om transport sker till annan plats än ombud. Det är av stor vikt att du som kund kontrollerar vara eller varor. Upptäcks en skada efter att emballage avlägsnats är det viktigt att dokumentera skada med bilder så att det kan styrkas mot transportbolaget. Anmälan måste inkomma till transportbolaget inom 7 dagar från att gods är utlämnat. Rapportera även skadan till oss per mail.

Leveransförsening

Om leveransförsening sker informerar vi Er det genom telefon eller e-post. Som kund har du alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör av förståeliga skäl allt som vi kan påverka för att fullfölja din beställning. Det finns tyvärr tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, t.ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbeställning

Avbeställning gör du genom att kontakta oss på info@2mydog.se . Avbeställning efter det att varorna har levererats är ej möjlig. I det fall varan redan är levererade är kunden skyldig att motta beställningen. När varan eller varorna är mottagna gäller öppet köp enligt gällande lag.

Öppet köp – Kostnad för retur

När du returnerar en eller flera varor, betalar du enklast returen själv. I annat fall fakturerar vi dig för frakt och administrativa avgifter, frakt 100 kr x 2 samt 50 kr.

Reklamationsvillkor

Det är lämpligt att du som kund kontrollerar varor vid ankomsten, för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta info@2mydog.seDet är vid alla typer av returer viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskeras att skadas. För privatkonsument är returfrakten fri vid ett giltigt returärende.

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir säljföretagets egendom tills dess full betalning erlagts.

55

 
 

Betalningsmetoder

Du kan alltid känna dig trygg när du handlar hos oss. Hos oss kan du betala med kontokort, faktura, direktbank, delbetalning & Swish

Swish logo(1)

Om oss

Hos oss hittar du svensktillverkade produkter av högsta kvalitet. Vi erbjuder en säker transport för dig och din hund. Och är alltid till ditt förfogande för att hitta rätt produkt för just dig. Org.nr:890828-5599

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss. E-mail: info@2mydog.se Telefon: 0709492648 (öppettider, Måndagar-fredagar 10:00-15:00

 

Följ oss på sociala medier